söndag 16 januari 2011

12 km

Tog mig ut på en löprunda då granntjejerna var snälla och passade grabbarna. Hade en runda som jag tänkt springa som jag visste var lång. För er som känner till krokarna så springer man som långa Hubbo men istället för att vika av höger uppe på åsen springer man rakt på (mot Sala) och springer sen ner mot den gården som ligger på gärdet (tappade precis namnet). Man springer sen liksom över deras gård och kommer till slut fram till Kvarnbacken och sen vidare genom Tillberga för att sen ta cykelbanan hem. När jag kom fram till stallet på deras gård så tog vägen slut ☺ Ops! Pratde med Eric Saade som stod där i ett stall (ja det måste ha varit han ha ha....) och han sa att: Jo vägen fanns där, under snön... Den vägen används tydligen inte på vintern så det var ingen idé att ens försöka springa på den då jag inte ens såg vart den skulle ha gått... Jag fick alltså vända och springa tillbaka dit långa Hubbo svänger ner och ta den sträckan istället. När jag sen ändå var ute tog jag en extra km runt vårt kvarter! Skönt!

Väl hemma gjorde jag i ordning broccolisoppa med potatis, grädde och kokta ägg. Till det åt jag hårt bröd med Philadelphiaost och avokado ☺

- Posted using BlogPress from my iPhone



2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Nu är vi hemma,tack för i helgen. Skönt att du fick komma ut och springa:)!
Puss

Jenny H sa...

Åh nej! Nu gjorde du mig sugen på broccolisoppa!
Får nog klämma in det i veckans matsedel...