onsdag 19 januari 2011

Ladies circle - Min berättelse

Jag var ju inbjuden till Ladies circle igår för att prata om mitt liv med ett funktionshindrat barn. Blev upphämtad av ett par snälla "ladies" och vi fortsatte till Tillberga och en gammal klass- och handbollskompis föräldrahem. Först fick vi lite vin och snacks och bakad potatis med olika röror och sallad. Jag hade hört jag först skulle prata och sen skulle vi äta så jag hade ätit lite mat hemma + 20 pepparkakor.... Hur som helst så var det gott med lite mat och vin ☺

Jag berättade min historia från när jag var gravid, beskedet om att Felix hade Downs syndrom, reaktioner, vårt liv idag med tre barn, habiliteringen, att jag är kontaktperson, tecken, förskola, nätverk osv. Tror att det gick bra, fick lite frågor och många sa efteråt att det tyckte att det hade varit intressant att lyssna på. Jag fick ett "diplom" där det stod att de skänkt pengar till Sjukhusclownerna som tack för att jag kom till dom, superduperbra idé att skänka en slant dit istället för att tex köpa en blomma till mig eller liknande! Lite som med mina julkort ni vet....

Sen fick jag kladdkaka med grädde och sen fastnade jag i ostbollarna och sen rullade jag hem..... Nej men de hade sitt möte och sen åkte vi hem fram emot 23-tiden! En bra kväll och vilken seriös klubb!

1 kommentar:

Jenny H sa...

Kul att få möjlighet att sprida kunskap! Mer sånt i samhället! Bra jobbat Ylva!
Kram!