tisdag 25 januari 2011

Linas matkasse

Nu har vi haft Linas matkasse i över ett år. Lite snabb uträkning från min sida:

Vi har fått ca 20 kassar = 14 980 kr (några av kassarna har varit lite billigare men har inte tagit hänsyn till det nu). Av den summan har vi fått mat i fem dagar och jag fått ca 10 matlådor/vecka.

Jag har sluppit storhandla 20 ggr
, lägg där till bilresa till Maxi och hem i pengar + 1,5 h x 20 = 30 timmar där jag kunnat göra något annat än trängas på Maxi.

Har även lärt mig göra egen tacokrydda, tillaga grytbitar, lärt mig använda en massa nya grönsaker som jag aldrig använt tidigare + fått idéer till en massa nya röror och sallader.


Har inte bestäm mig för vad det ska bli ikväll....

* Currypanerad sej med kokt potatis och gräslökssås
* Ungsgrönsaker med halloumi, bulgur och kikärtskräm på soltorkade tomater
* Två-i-ett-gryta: Mustigt marokansk- eller provencalsk med frisk apelsin
* Kyckling i gräddig spenatsås med soltorkad tomat och tagliatelle
* Älgfärsbiffar med rostade rotfrukter och jordärtkockpuré

Vilken rätt tycker du verkar godast?

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Kycklingen tycker jag låter mums!

Jenny sa...

Ja kycklingen verkar smarrig

Anonym sa...

Ungsgrönsaker m halloumi;)! Kikärtskräm, mums!!!
Eller... Kyckling m spenatsåsen, låter också najs! Och älgkött har jag ju aldrig ätit, spännande!

Vad blev det då???
/Sofia