fredag 28 november 2008

Helt sjukt, jag vet....

...men fatta va fint det kommer bli när mina snölyktor lyser på julafton. Idag har jag gjort något tokigt, jag har fryst in snöbollar! Vi hade ganska mycket snö här i Västerås för ett par dagar sedan men nu är allt borta, nästan. våra grannar hade en hög kvar som farbrorn hade skottat ihop. Jag ringde på dörren men eftersom de inte var hemma tog jag mig friheten att nalla lite snö. Bar in dom på en bricka och la dom i frysen, vet att andra grannar tittade konstigt men det bjuder jag på. På julafton kan dom stå där med sin gröna gräsmatta och tycka att det väldigt fint hos Bomans! På detta vis är ju oxå chansen att det är snö på julafton större eftersom jag då har kramat 25 snöbollar i onödan.


Denna fina ljuslykta har Felix gjort på förskolan.

Det går framåt i källaren även om det inte går fort. Eller jag tycker det händer grejer men Micke tycker han bara står och trampar och känner sig stressad. Han håller på att bygga väggar och planerar för att kablarna till tex tv:n ska dras i väggarna så man slipper se dom. Han har även börjat med tacken och typ flytspacklat golvet eller vad det heter. Soffa är beställd och vi landade på 20.000 inkl hemkörning, kommer i mitten av januari.
Vi ska fira jul här i år och det vore mysigt om vi kunde tillbringa julafton nere i källaren med en tänd brasa. Kolla hunken på dörren, han har nog suttit där i ca 20 år men snart ska han bort!

7 kommentarer:

Kerstin B sa...

Hur kul som helst med snöbollarna, det skall jag komma ihåg och göra lika när vi får snö nästa gång.
/Kerstin

Skolgatan sa...

Men du får inte ta bort hunken!!

Smart med snöbollarna:-)

Ulla sa...

Hittade hit från FL. Väldigt smart med snöbollarna i frysen. Min tjej L satt bredvid mig och frågade vad är det där? Snöbollar i fysen sa jag. NÄE det kan man ju inte ha, åh vad tokigt la hon till, så nu vet du det. Ska återkomma till din blogg fler gånger. Fina pojkar har du också. Ha det så bra.

Anonym sa...

Ahh.. så smart med snöbollarna..
Hoppas det kommer lite snart så kan jag göra så jag med för på julafton så är det garanterat inte snö.

Så attans fin ljuslykta..
Hälsa Felix det!!

Jag har hemmet fullt av dom vackraste alster från ungarna.
Det är ju bättre än köpegrejer ju *ler*
Och femhundramiljoner teckningar inte att förglömma *ler*

Ha det gott!

Kram!

Linns mamma sa...

Den ljuslyktan sååååååå himla fin den var. Snö ja, när hade vi det här nere sist???
Kram på er!!

Nikki sa...

Dagens roligaste och häftigaste, snögubbar i frysen det kunde varit JAG! HA! HA!

Såg du hade skrivit på Ullas Blogg och kände igen ditt namn så jag var ju tvungen att titta in här. Kan inte minnas jag varit här förut i alla fall. Mammapuh kallas jag på FL!

Lena sa...

Ha, ha, ha det var nog det roligaste jag läst på länge.

Kramar från Lena