torsdag 13 november 2008

Ordförståelsepapper

Det var ett konstigt ord men det är precis vad pappret jag hade med mig till förskolan är. Ett papper som vi och förskolan ska fylla i tillsammans för att få en bättre bild av vilka ord Felix kan teckna, vilka ord han förstår och vilka ord han kan säga. Man gör det för att lättare kunna lägga fokus på de ord som han inte förstår, inte kan teckna eller säga. Det ska tydligen vara väldig bra och utvecklande för barnet. Förskolan och en del av vårt nätverk går en utbildning i Karlstadmodellen och det är hon som håller i kursen som jag fått pappret av. Ska bli spännande att fylla i för att se hur mycket han kan, det var väldigt många ord, flera papper...

Fick en påse från Ikea av Gråtruten (en annan ds-mamma), en fin tygpåse i blått som jag tänkte lägga något skoj i som kan vara utvecklande för Felix, måste bara klura ut nå bra, har en idé, återkommer när jag får lite tid över att fixa i ordning den! Ska bara städa Felix rum först...

Måste se till att rummet är städat innan ungarna kommer hem från skola och dagis. Om man tittar noga på bilden så ser man teckendockan TomTom, det känns ju lite bättre, man kan ju alltid inbilla sig att någon har använt den på ett bra sätt.

Inga kommentarer: