lördag 29 november 2008

Älska mig precis som jag älskar dig





Jag har en vän i Stockholm som sitter inne med det mest roliga, konstiga, härliga, fantastiska idéer, funderingar och åsikter! När vi fick Felix fick jag en reaktion av henne som jag faktiskt inte trodde, till det positiva alltså! Hon pratar alltid så gott om Felix och är så klok och tokig! Här kommer dagens citat från min vän Tres:

"Åh tösse vilken sötnos, det här barnet föddes med en uppgift att förena världen med kärlek och kunskap, hans charm och modhet förändrade vårt sinne och han erövrade världen med sin fantastiska gudomlighet! Halleluja, Jag döper härmed vår sekt till Felix den store charmören!"

Tres tycker jag ska skriva en bok och hon ska vara min sekreterare, hon avslutar vår msn-kväll med orden: Så skåda ljuset Ylva, vi kommer att bli rika!

Hon är inte klok!


6 kommentarer:

malin sa...

åh herregud va gullig man får vara då!!!!

ylvisen sa...

Ja det ligger väl i släkten eller hur? Eller hur kusindotter ;o)

malin sa...

haha ja det gör väl det:D

Anonym sa...

Klok vän!.. underbart!!

Ha det gott!

Kram!!

Skolgatan sa...

Vad fint sagt av din vän och vilket underbart kort på charmören:-)
Kram

Kerstin B sa...

Underbart härlig Fleix är. Svaret på frågan om sortering skall jag försöka förklara i ett inlägg i min blogg inomkort. Det är Fredrik som är experten på varför vi gör si och så så jag skall ta en pratstund med honom om det. DGrunden är iallafall att längre fram bygger ju grammatiken på att man skall sortera efter sormer och färger och då skall sortering på en enkel nivå vara självklart. Vi flyttar till Alingsås (= hem igen)

Ha en go första advent!
Kram