torsdag 10 december 2009

Linas matkasse - dag 3

Idag blev det:
.
Köttbullar i citronspetsad tomatsås med tagliatelle och röd linsröra
.
Denna rätt får 4 av 5 av mig, alltid gott med hemlagade köttbullar och bandpasta :) Linsröran var god, tomatsåsen var så där.... lite onödig för vår del. Jag har lite svårt förkrossade tomater och sen med citronen i blev det lite surt. Köttbullarna innehöll lök, kokta linser, salt, peppar och ägg, ja å nötfärs förstås!
.
Jack åt som aldrig förr, Felix åt tagliatelle, Jesper åt bra, smakade dock inte på de röda rörorna. Micke åt och smakade allt men var inte överförtjust direkt. Köttbullarna stektes i ugnen och blev kanske lite torra. Återigen kul med lite nytt och det kändes nyttigt (även denna gång). En komplett matlåda blev det över. Det blev även över av båda rörorna.
Det är riktigt kul att laga mat. Jag ska prova en vecka i januari oxå, det är uppehåll nu fram till den 4 januari.
.
Bilden är lite kass men eftersom jag köpt ny mobil så lär det snart komma superbilder :)

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

ny mobil,spännande!

kul att laga mat när det är nya rätter och man har allt hemma.

E Hayman sa...

Precis vilken modell på mobil har du köpt??

Som sagt tur att man har ett barn som näst intill trycker i sig all mat.
Alex älskar GLOPPOLI som han säger.

Kram

ylvisen sa...

Jag har exakt köpt en Ericsson satio :)