torsdag 3 december 2009

Sicken söt tomte....

Vi har varit på juldrop-in på Jacks dagis, det gick bra! Både Jack och Felix var utklädda till tomtenissar. Felix har luciatåg om två veckor så han fick värma upp tomtekläderna inför den uppvisningen. Först var det en stor teckensamling med alla barn och föräldrar, riktigt rörigt med gråtande barn och väldigt varmt! Sen var det fika, tror Felix åt 15 pepparkakor.... Han ställde sig upp och ropade på sin gamla fröken och tecknade kaka!!! Tecknandet hänger kvar på Felix gamla avdelning, det är kul! En mamma berättade att hon tyckte att det var så kul att barnen kunde teckna, men hon tyckte det var synd att hon inte förstod vad hennes son tecknade hemma :)
.
Höjdpunkten var dock när Felix kom in tvättrummet och fick syn på spegeln, där hade han show i 15 min! Han är en riktig spegelapa!



5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ha,ha vilken teatertomte:-)

cpmamman sa...

Hej käraste! Vill bara säga att det handlar om DS ikväll på debatt. Sören Olsson är där. Om du "orkar" utstå debatten. Jag orkar knappt och så sitter jag bredvid. Men jag utstår för er och era barns skull :) Synen MÅSTE förändras NU.

Krama!

E Hayman sa...

Hahaha va GO han är din lille tomtenisse ;-)

linnea sa...

så himla söt.saknar han så mkt,er oxs:)
hoppas vi ses snart.

kram

Marica sa...

Ja är kanon med tecken på avd :) Mina grabbar älskar att teckna och är duktiga på det, de tecknar massor här hemma, de har ju veckans tecken som Jenny lär dem :) Verkligen toppen! Min bästa kompis är teckenspråkstolk så där får de oxå en hel del tecken :)
KRAM