onsdag 16 december 2009

Utvärdering Linas matkasse

På det stora hela är jag jättenöjd! Det har fungerat bra! Det var bättre än jag trodde. Jag känner att man måste prova för att riktigt känna hur skönt det var att veta precis vad man skulle äta och veta att allt fanns hemma. Jag rekommenderar www.linasmatkassse.se!

Plus +
*slipper handla och bära hem alla varor
*fina färskvaror
*ekologiska produkter
*lätt att följa recepten
*man slipper tänka ut vad man ska äta
*annorlunda mat mot vad jag brukar laga
*alltid grönsaker till maten
*färsk fisk, kött och kyckling

Minus -
*nya ingredienser som inte barnen är vana vid (är ju egentligen ett + men vilket gör att de inte alltid äter, våra barn är ofta kinkiga med maten vad man än gör, undantag Jack som äter det mesta)
*maten tog lite längre tid att göra mot en vanlig kväll (egentligen oxå ett + eftersom det alltid blev nyttig mat och det alltid var grönsaker till som tog lite tid att göra iordning)

Varor som blev över: En halv påse frusna ärtor, ett broccolistånd, ett äpple, 0,5 kg ris, 1 kg potatis, 0,5 kg morötter, en vitlök (- 2 klyftor), en skvätt grädde, en bit ingefära, en halv förpackning med röda linser, lite bandpasta.

Jag ska prova en kasse till, leverans den 4 jan 2010.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig slutar jag förundras.
Vad det går framåt med allt.
Å i bland bakåt:-)

Moster Marie sa...

Ja, det var i alla fall väldigt gott, men det är det väl alltid när man slipper laga den själv, tack för lunchen.

Marica sa...

Låter som en smidig idé!