måndag 7 december 2009

www.linasmatkasse.se

Idag fick vår första leverans från Linas matkasse. Fick ett tips av min vän Sara för ett par veckor sedan och nappade direkt! Lina är dietist och har bl a medverkat på tv4 vid något tillfälle, någon typ av matlagningsprogram. Man får matkassar hemkörda direkt till dörren varannan vecka. Kassarna innehåller recept för fem middagar för fyra personer. Första leveransen kostar 500 kr, sen kostar leveranserna ca 729 kr. Man får varierande, nyttig mat och framför allt slipper man åka och handla och fundera ut vad man ska äta.... Med lite planering behöver man inte springa till affären och småhandla stup i kvarten, man handlar frukost och andra varor som tvättmedel och mat för "mellanveckorna" och sen slipper man handla de veckor man får leverans.

Någon gång mellan 17 och 22 kommer varorna, våra kom 19.50 ikväll. Vi hade ju ingen aning om vilken standard varorna skulle hålla, vi var inställda på Euroshopper och uppdelade storpack och liknande så det blev en överraskning att det var ekologiska varor och färsk kyckling från Guldfågeln, färsk torsk, kött och nötfärs.

Denna vecka ska vi äta tex: sesampanerad kyckling, dillkött, linssoppa, torsk med apelsinsås, sån mat som jag aldrig lagar annars. Jag tycker detta ska bli jättespännande! Kassarna innhöll även varor som: ärtor, ägg, ingefära, grädde, spisbröd, morötter, rödkål, ris, vitlök, äpplen, dill i kruka, persiljerot, pasta, potatis mm!

Tänkte jag skulle fota maten så får ni se vad det är för mat! Om det är värt att prova kanske! Någon här som provat?

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Jag såg ditt mail och tänkte ta upp det med Martin men det har jag ju glömt,testa du och hör av dig sen om det är nått att ha,verkar super tycker jag:-)

Kram

Skolgatan sa...

Hi,hi ja så gör vi:-)