söndag 15 november 2009

Ylvisens I-landsproblem

Den spännande tvätthistorien fortsätter....
Alltså jag blir så j....a trött min tvättstuga! Eller den är jättestor med massor med plats, fina utrymmen att hänga och vika på. Konstigt nog så blir det oxå någon typ av förvaringsrum där saker ställs in som egentligen ska vara på andra någon annan stans.
.
Igår hade jag ju lyckats komma ner till botten på tvättkorgarna. Hade tvättat järnet i några dagar och vikit fyra stooooora korgar med tvätt! Va härligt det var när det faktiskt var tomt om jag kunde dammsuga botten! Men sen, POFF, proppfull igen, vad fan hände! Vips så fanns det fyra maskiner till att köra. Fattar inte vem det är som skitar ner så himla mycket kläder i denna familj! Jag vet iaf att det är jag som får tvätta och ta reda på skiten!
.
Imorgon kommer städpatrullen hit på sin moppe och gör fint! Ibland önskar jag att någon skötte tvätten istället men med den produktionen det är på kläder i denna familj så skulle det bli så dyrt att vi skulle bli ruinerade....



3 kommentarer:

Faster sa...

Tja!
jag tror faktiskt du kan köpa den tjänsten av städbolaget...

ylvisen sa...

Ja det kan man säkert men som sagt, det har jag inte råd med med tanke på produktionen :)

Marica sa...

Tvätta går ann men sen ska man ju ta vara på´t oxå...
Har ni städhjälp allså? Gud så underbart! Jag är mer och mer inne på att jag skulle vilja ha det.. komma hem till ett nystädat hem som inte städar likadant som jag.. man städar ju på ett visst sätt lixom, både på gott o ont...