måndag 16 november 2009

Precis som After eight....

En lång och hård arbetsdag, den längsta på hela veckan! Jag jobbar ju iof bara 85 % men jag är trött ändå. Farfar har Felix-tid ikväll så han hämtade honom direkt efter dagis. Jag hämtade Jack och Jesper. Micke och Jesper åkte iväg på innebandyträning så jag och Jack blev själva hemma. Vi läste böckar, jag kom på att jag aldrig läst en bok för honom, han fyller snart 2 år, katastrof!
.
Hade några fläskkotlettrester i frysen som jag gjorde i ugn med oliver, grädde, sambal, vitlök och en burk creme fraiche tomat och basilika. Det är så himla enkelt att bara slänga in i ugnen i 200 grader i ca en timme, sköter sig själv och riktigt gott blev det! Till efterrätt blev det en ruta mintchoklad, en ny favorit när man inte ska moffa 200 gram.... Smakade väldigt mycket som After eight och får duga när man inte kan moffa varje dag.... Det är ju som bekant måndag vilket innebär nytt liv! Jeansen sitter, återigen, alldeles för tajt och det är dax för lite ordning på intaget. Snart är det jul och alla vet ju hur det brukar se ut med mat och godis i långa rader. Den 11 december ska jag och syster med män på julbord så nu spar vi oss till det, eller hur syster?



5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm choklad...

Vad säger Jack när bara Felix får följa med från dagis? Blir han avis eller ledsen? Tänker på framtiden då våra går på samma avd.

Marica sa...

Maten lät himla god!
Här blev det flygande Jacob... som inte alls var vad Jacob trodde! Ha Ha.. ja ja nu har vi testat i alla fall!
Kram!!

Malin sa...

Ser jättgott ut, smidigt med sånt man bara ställer in i ugnen. Kram Malin med Thea

Jenny H sa...

Den chokladen gick varm här när gubben min fick diabetes i våras. Inget godis, men däremot gick det bra att äta mörk choklad! Den med mintsmak blev min favorit!

Hoppas Felix kryar på sig..

Brutt Brutt!

Anonym sa...

Jamsade in efter sökning på sambal, och fick mig (snodde) ett bra recept. Tack //Jim