lördag 7 november 2009

Tre sjuka barn...

Lördag idag och stooooor fest ikväll! Vi har tre sjuka barn, kul! MEN snälla Bettan har lovat att ta barnen en kort eller lång stund, beroende på hur det går, så vi åtminstone får åka och äta. Det känns så där att åka ifrån dom men de är i trygga händer och vi är inte längre bort att en av oss får åka hem. Får återkomma till själva festen imorgon!

Jack vaknade med feber, men glad och pigg. Jepsers feber verkar vara borta men han hostar. Han skulle ha varit på bowlingkalas idag och innebandymatch imorgon, han är måttligt glad....
Felix chokade oss imorse med att äta två (!!) mjuka smörgåsar, han som ALDRIG äter mjuk bröd hemma annars. Skönt att han börjar pigga på sig lite även om jag var lite orolig igår kväll. Felix var en aning andningspåverkad och kom inte riktigt till ro, det verkade inte som han fick tillräckligt med luft, lite läskigt! Jag ringde barnkliniken och de lugnade mig med att han säkert bara var svullen i halsen sedan operationen. Jag gav honom Nezeril och Alvedon. Han hade även hält i sig massor med bubbelbatten och efter att han hade lagt av världens rap och en liten spya, så lugnade han ner sig och somnade till slut och sov hela natten.

Tack gode gud för att det finns Alvedon!

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Dom får det säkert bra,ha så kul på festen!

Lite otäckt med Felix finns inget värre än när dom inte får tillräckligt med luft.

Kram

Jenny H sa...

Stackars Felix.. Men vad skönt att operationen äntligen blev av. Får hoppas att det här gör susen mot de dumma bacilluskerna som jag förstått att han haft stora problem med!

Hoppas allt är bra annars. Här rullar allt på och dagarna flyger fram, jag menar, man har ju världens roligaste jobb och när man har roligt går tiden fort :-)!

Ha det gott och krya på er därhemma i sjukstugan!

Brut, jenny

ylvisen sa...

Tack Jessica!

Jenny! Du är guld värd som älskar ditt jobb med Ebba och Tuwa!

Brutt på dig själv! ;)