fredag 4 december 2009

Cellprov och julklappar

Hade nöjet idag att gå och ta cellprov. Helt fantastiskt bra att man får göra det vart tredje år, men fy va jobbigt det är. Skyndade jag hem från jobbet för att hämta barnen och sen vänta in Micke. Givetvis skedde ett missförstånd mellan oss och han kom inte hem i tid. Som tur var kom ena granntjejen med kompis förbi så jag frågade om dom kunde gå in med barnen. Tack snälla Josefin och Sandra för hjälpen!
.
Stressade ner på stan och tog det där j...a cellprovet, skönt att det är gjort! Men fy fan va otrevligt det är, benen i vädret och en lampa i skrevet..... Ni över 25 vet vad jag menar :)
Slank in hos Ryngers och bokade en tid nästa vecka för synkontroll, måste ha nya glasögon då Micke slarvat bort dom (jo Micke, det är visst du som haft bort dom).
.
Gick in på Zetterlunds leksaksaffär och köpte lite julklappar. Hittade en skruvdragare till Jack och ett pussel till Felix. Bakom/under Pippi och Tommy finns flera kläder/flera bitar man kan byta med. Felix älskar ju Pippi så jag hoppas han giller det. Kostade dessutom bara 119 kr.
Snygg hon är Pippi! Sånna brillor ska jag skaffa!


7 kommentarer:

Jenny H sa...

Ja dessa plågsamma cellprov.. Inget trevligt men oh så viktigt..

Närmar du dig din målvikt? Du är ju jätteduktig!

ylvisen sa...

Ja det gör jag men det tar ju ett tag innan vikten fastnar om man så säger, man ska ju hålla sig kvar på samma vikt oxå. Vägde in mig på 59,3 och imorse vägde jag 56.3. Glöm inte att jag är kort som en soptunna ungefär:)

Skolgatan sa...

Sånt pussel har Ebba med,hon tycker inte det är så kul tyvärr...

Usch för cellprov men väldigt bra att man blir kallad på sånt annars skulle det aldrig bli av.

Trevlig fredag på er!

ylvisen sa...

Ja fick man ingen kallelse skulle man nog inte gå dit nej....

Va tråkigt att hon inte gillar pusslet, problemet med felix blir nog mest att få en stund utan brorsorna som ska förstöra :)

Marica sa...

Jag har aldrig haft något ont av de där proven.. eller undersökningarna men att ta blodprov eller spruta, då svimmar jag ;)
Trevlig kväll!

Barbro H sa...

Men tjejer inte är det väl så hemskt att ta cellprov. Det går ju så fort och inte ska det göra ont. Det är en billig livfösäkring så missa inte det säger barnmorskan.

ylvisen sa...

Nej, det gör ju inte ont att ta cellprov men det är ack så otrevligt att ligga med benen i vädret :)