fredag 18 december 2009

Fredagkväll - Trevlig helg!

Håller på att stöka i köket, har gjort det nästan hela dagen. Förbereder för kvällsmaten: Kött och klyftpotatis blir det här! Vi åker till stugan en sväng imorgon så jag har packat lite inför det. Tänk va mycket grejer det blir även för en kort sväng.
.
Jag har lovat Jesper att baka idag men självklart hade jag för lite ägg hemma så jag måste åka till affären när Micke kommer hem, drygt! Vi ska baka en Norrlandskaka, farfars favvo! Tänk va glad han ska bli imorgon när vi träffas i stugan!
.
Håller på att bli galen eftersom jag skulle kopiera in receptet på kakan här men det går inte, eller det går men det syns ju för fan inte! Om någon är intresserad av Norrlandskakan: Googla på norrlandskaka så hittar ni mitt tidigare inlägg sedan förra julen som förslag nr 3 eller 4! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Sen har vi köpt ny dator och shifttangenten sitter åt helvete så så fort jag ska göra en stor bokstav så blir det detta jävla tecken först > Så irriterande!
.
Tror jag börjar bli hungrig....

4 kommentarer:

Marica sa...

O jag som skulle baka den kakan men det blev ju inte så...
Kanske får smaka av dej nångång? ;)
Trevlig kväll! Härligt att åka iväg till stugan, det skulle jag behöva!
Kramar

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag äntligen fått till en lista (på min blogg)på länkar till bloggar jag ska kika in hos. Du är en av dem =) Så nu kanske jag lättare får till att hälsa på så här. Trevlig helg!
/ Anna, Max mamma

Jenny H sa...

Härlig bild på er!

Datorer lockar ibland fram ens sämsta sidor.. På jobbet har vi en dator som är mer antik än själva antiken och jag kan lova dig att jag sällan är så IRRITERAD som när jag sitter vid den! FAN vad stressande det är när den ständigt hänger sig och man känner att man egentligen inte har tid att vänta in den! Usch, jag blir arg bara jag tänker på det!!

Snacka om i-landsproblem..
Jaja, men så är det iaf..

Hoppas ni får en riktigt härlig jul ifall vi inte skrivs innan dess!

Ha det gott i stugan! En stunds avkoppling skulle vara till nytta för alla i dessa tider tror jag!

God jul och Brutt!

ylvisen sa...

Tack snälla jenny!

Ha ha, jag förstår precis vad du menar med datorn som sagt!

God jul till er med och jädrigt mycket brutt :)

Marica och ettnyttliv, kikar in hos er alldeles strax! kram