lördag 5 december 2009

För taxi tryck 1, för barnomsorg tryck 2

Grejade hemma och lekte lite med barnen på fm. Micke plockade i garaget. Fixade oxå iordning vår Bugaboo för försäljning. Ett par vänner som ska ha barn i april kom på en fika och för att titta på vagnen. Ingen affär än men jag har fler intressanta om de nu inte köper den..... Jesper hade sin kompis Jonathan här och sen droppade Micke J in med sina två. Det var barn överallt, sex stycken men det var bara roligt, det gick bra! Tack Jeanette för lussekatterna!

Sen stack jag iväg för att skjutsa Elisabeth på fest, Jeanette följde med, vi handlade hem mat från Gröna kiosken, gott! Hem och äta, servade mina tre, Micke J:s två med mat och sen godis. Ett himla delande och skärande och påfyllning av julmust. Micke och Micke J och Bonden som oxå kommit tittade på fotboll i källaren.

Nu kommer snart min syster med sin tre barn som ska sova här i natt. Jag ska först skjutsa ut syster och man till Skultuna till Mickes syster som har fest. Sen måste jag hem och bädda i sängarna jag slitit ur. Ska se Robinson och säkert somna på soffan....

Elisabeth ringer sen när hon vill hem från festen, kan bli sent men man är ju ute så sällan så lika bra att passa på! Om jag hämtar henne kl 00.00 eller kl 02.00 spelar ju ingen roll. Självklart ställer man upp, man har ju igen det! :)

3 kommentarer:

Barbro H sa...

Underbart att höra hur mycket som händer under era dagar.
Ni är fantastiska som orkar. Jag beundrar er.
Tänk vilken hjälp ni har av varandra.
Känns gott att veta att ens barn har såna goa kompisar.

ylvisen sa...

Tack Barbro, ja det är tur man har varandra och sen att vi bor så nära varadra oxå!

kram

E Hayman sa...

TACK för taxiresan :-)