onsdag 8 december 2010

Ovanligt speciell

Inne på ICA träffade jag en förälder från Felix avdelning, hon hade med sig sin dotter. Vi brukar småprata lite när vi ses och möttes mellan hyllorna.

- Felix är ovanlig, säger dottern och tittar på mig med sina stora bruna fina ögon.
- Jasså tycker du det, jag brkar säga att han är speciell, svarade jag.
- Ja, man kanske kan säga att han är ovanligt speciell, sa hennes mamma.
- Jag tycker han är ovanlig för han äter uppe på maten och har snor i hela ansiktet :)

Mamman förklarade att de hade torkat Felix näsa häromdagen och vad jag förstod så ville väl han inte det och därav snoret som kom överallt (äntligen har hans snor förresten gett med sig, en låååååååååååångdragen historia).

Vi pratade vidare om erfarenheten vi alla fått i och med Felix och vilken erfarenhet även barnen bär med sig i livet. Denna mamma har tidigare pratat och hur viktigt det är med mångfald, hon har pratat på föräldramötet inför alla andra föräldrar hur roligt och viktigt det är att ha Felix i gruppen. Att han får vara med!! Att alla barn får lära sig att kommunicera med tecken!

Jag gillart! :)

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Skön läsning:).
Oj vad du sparar bra,snart äger du en fån:)!