onsdag 11 november 2009

Dagens ansträngning

Först måste jag berätta något helt sjukt om ordet ansträngning. Jag har en förmåga att alltid stava det ordet fel på jobbet när jag skriver i journalerna, jag skriver alltid ansträning. Eftersom jag är rätt kass på att stava använder jag alltid stavningsprogrammet som finns. Man får ju då upp förslag på ord som programmet tror att man menar. När jag stavat anträngning fel och använder stavningskontrollen får jag frågan: Menade du anusträning? Ha ha, helt sjukt, finns det ordet verkligen med någon ordbok/ordbank! Jag skrattar varje gång!
.
Vi tog oss ut en stund, det var rätt skönt ute! Jag kunde kratta en hel del löv. Nu är det Mickes tur att ta upp högarna....
.
Jack och Felix leker bra ihop, de är ungefär på samma nivå fast Felix fyller 4 i feb och Jack 2 i januari. Jack är lite snabbare i vändningarna, reagerar lite snabbare än Felix men han hänger på lillebror bra. I vissa situationer är Felix snabbare än Jack. Felix är bättre på att teckna än Jack, Jack i sin tur pratar bättre än Felix. Felix är otroligt mån om att Jack ska vara med, han ska oxå ha en kaka, han ska oxå följa med ut osv. Det är så roligt att se dom tillsammans!Jack gjorde ett försök att hjälpa mig men det var svårt...
.
Felix stod mest och tittade men när vi lekte jaga så sprang han lite och skrattade till om med! Lite frisk luft gör susen!
.
Väl inne var vi värda bullar och saft! Det gjorde ont i halsen på Felix men han fick i sig hela bullen! "Skiktet" i halsen, över operationssåret, har lossnat nu, man känner det på lukten. Det stod i papprena vi fick att han skulle ha dålig andedräkt och jo tack, det har han haft, men nu luktar han tårta igen!

5 kommentarer:

Pillan sa...

Haha, anusträning!!!!!! Det var ju jätteskojigt!!! *asg*

Skönt med frisk luft! Underbara barn.

Kram

Malin sa...

Usch va jobbigt det låter med operationssår i halsen, stackars liten =( Skönt att han är piggare!

Jenny H sa...

Min humor :-)!!! Där fick du mig att garva högt!! Tack!

ylvisen sa...

Ja typsikt brutt-skämt va? :D

Jenny H sa...

Ja absolut! Ett typiskt Brutt-skämt! Me LOVE :-)