måndag 9 november 2009

Jourtid på öronmottagningen


Felix är inte bättre idag, liiite mindre feber kanske men allmäntillståndet är påverkat. Han ligger och tittar på Pippi, han somnar nog snart. Han försökte äta en banan för en stund sedan men grät av smärta när han försökte svälja. Han vill inte ens ha coca cola! Ringde öronkliniken imorse och vi fick en jourtid 13.45, antagligen behöver han antibiotika men vi får väl se. Han ser allmänt infekterad ut, slapp i kroppen och han låter lite rosslig i bröstet. Är lite orolig att infektionen gått ner i lungorna... Jag känner mig inte som någon orolig mamma, brukar vara ganska lugn men nu vet jag inte om jag är det faktiskt. Känner efter i magen.....och det känns bra att någon ska titta på honom, beslutet att gå på magkänslan känns rätt idag!

Återkommer! Tjing!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Stackars lille mannen! Jag tog bort mina halsmandlar i vuxen ålder och det var ingen rolig historia.
Hoppas han piggar på sig snart!

Kramar till er

Skolgatan sa...

Men lille gubben,han ser inte ut som vanliga Felix,skönt att ni fått en tid!

Krama Felixen från Hjoborna

E Hayman sa...

Lille gubben vad jobbigt. Men tur att ni har en jourtid idag. Jag ringer dig ikväll.
Kram och krama om Felix från mig

stina sa...

Men oj han såg klen ut,vilken tur att ni fick komma till doktorn..hoppas det går bra
stina