lördag 28 november 2009

Det här med kläder till Felix....

Felix har lite kortare armar och ben än jämnåriga, det hör visst till syndromet (Downs syndrom). Därför blir det ibland lite svårt att hitta kläder. Eller svårt kanske det inte är egentligen när man bor i en stor stad men krångligare och man blir en aning begränsad. Jag köper sällan långärmade tröjor, är de långärmade bör det vara en mudd i ärmslutet. Polarn och pyret har bra tröjor med lite smalare passform MEN de säljer inga kortärmade tröjor på vintern förutom enfärgade (fanns i blått, rött och vitt). Deras långärmade tröjor med mudd går bra men de kostar 195 kr, känns mindre kul eftersom det blir en matfläck efter en vecka.
.
När det gäller byxor drar han oftast en strl i midjan och en på längden. Nova stars jeans är ok men dyra och lite för klumpiga. HM har ett par jeans med mudd upptill och resor nedtill, kostar 129 kr (priset höjdes nyss med 30 kr) skitbra pris! Tror Felix har 3 eller 4 sånna par + 2 st som Jack nyss har ärvt!
.
Idag var ju jag och syrran på stan och Felix fick ett par jeans från HM och en långärmad tröja från POP. Syrran köpte ett par name it-jeans till Felix i julklapp, jättefina med mudd upptill och raka nedtill, de kostade 199 kr.


.
Sitter i soffan och kollar på Robins. Jack och Felix har somnat på en madrass på golvet och Micke och Jesper är i Idre och hjälper farfar.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej!
Kul att läsa om kläderna, har ju exakt samma problem med M. M är sådär en decimeter kortare än L, så ibland kan han faktiskt "ärva" tvillingbrorsan, men dom är nästan lika långa i kroppen så oftast går det inte alls.

Det senaste "storleksskiftet" växte de inte samtidigt så där fick jag lite tid emellan faktiskt, hoppades att det skulle hålla i sig, men tji fick jag så nu är det lite nyshoppat i lådorna, och så hänger jag på Tradera igen :)

Pop-tröjorna med mudd har jag missat, dom måste jag kolla in, bra tips! H&M-brallorna har vi också några stycken av :)

/Anna