fredag 13 november 2009

Snön ligger vi på biltaken, endast Ylvisen är vaken....

Helt asirriterande! Hela familjen sover som stockar men inte jag. Varför inte? Irriterande. Hur ofta sover våra barn längre än till åtta på morgonen, aldrig! Förutom idag då förstås...., det blev en sen kväll igår, ingen var sugen på att sova. Vi har vänt lite på dygnet nu när barnen varit sjuka och de har sovit sen lur på dagen.
.
Jag har gått upp nu i min ensamhet. Man skulle ju kunna tro att man skulle slå på kaffebryggaren, sätta sig i lugn och ro och läsa tidningen och passa på att få egen tid...men istället ska jag vika tvätt. Jag har tagit reda på tre stycken sånna korgar som på bilden på två dagar, ca 15 maskiner tvätt! Helt sjukt va tvätt det blir här hemma. Lika bra att sätta igång, det är ju ingen som gör det åt mig!


2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Jobbigt med tvätt! Jag har ju inte ens tvättmaskin just nu,helt överfullt i korgarna,blä!

Kram och trvlig lördag på er!

Anonym sa...

Vika tvätt och blogga, a woman got to do, what a woman got to do.