tisdag 23 mars 2010

Blöjleverans

Felix har rätt till gratis blöjor nu när han fyllt 4 år. Han fyllde på söndagen den 28 feb och på onsdagen den 10 mars ringde jag hab. Inga problem, det skulle ta högst fem arbetsdagar och om det inte kommit då skulle jag höra av då de hade ny leverantör eller nåt sånt och gärna ville veta om det fungerade eller inte.

Jag väntade i sex arbetsdagar och ringde torsdagen den 18 mars. Fick till svar att avvakta veckan ut och kommer blöjorna inte på fradagen heller så skulle jag höra av mig på måndag. Idag tisdag har fortfarande inga blöjor kommit och vi är inne på 10:e arbetsdagen efter beställningen. Ringde hab igen och hon lovade att återkomma efter att ringt leverantören. Fem min senare ringde hon och det visade sig att beställningen hade fastnat hos leverantören och har inte ens registrerats.

Hur som helst så skickas nu blöjorna med raketfart! Det kan hända att vi nu får dubbel leverans då det var svårt att ta bort den första beställningen. Hur f-n kan det vara det?? Om jag fick 14 kartonger med blöjor skulle jag höra av mig. Varför då, undrar jag.... Eftersom ingen leverans har gått iväg, hur kan det vara svårt att låta bli att skicka den ena beställningen? Vad är problemet? Jag borde åtminstone få behålla ett paket av de sju som ska lämnas tillbaka eftersom jag fått lov at köpa ett paket fast vi har rätt att FÅ blöjor men inte fått pga leverantörens fel..... Eller varför kan vi inte få behålla alla 14 lådor och räkna att de ska räcka dubbelt så lång tid? Å vem ska hämta de sju extra kartongerna undrar jag.

4 kommentarer:

Suzy71 sa...

Vilken j-vla process!
Och hur svårt kan det va'?

Men men...
Skönt att få hemleverans och att slippa betala i a f...

Kram

Jenny H sa...

Ja herregud... vad säger man?? Det är väl bara att be er om ursäkt för strulet och låta er behålla alla eventuella 14 lådor?!

Jaja, varför göra det enkelt?

Hoppas allt är bra!

Kram!

Familjen Lindström sa...

Det jag är mest nyfiken över är att ni DS-familjer tycks få gratis blöjor efter fyra år. Vet du om det bara gäller DS eller om det gäller alla barn som har någon typ av sjukdom/funktionsnedsättning och behöver bölja längre?

Linda sa...

Vi hade inte med saken att göra alls. Förskolan skötte beställningar, vi bara tog emot det hemma, DET var skönt.