söndag 28 mars 2010

Nu är mogget roggat!

Ni vet när man vänder på orden så där som man råkar göra ibland, man hör liksom vad man säger men det blir så tokigt! Jag och min pappa har en egen mening som vi ofta använder som jag lyckades få till en gång, skulle säga: Nu är måttet rågat men det blev som överskriften lyder.... :)

I alla fall så känns det som om måttet är rågat nu, det har blivit alldeles för mycket gott den senaste tiden. Tidigare när jag körde "dagens siffra" så gick jag ner 4 kg och mådde skiiiiitbra, nu har 2 kommit tillbaka och jag förstår precis hur det gick till.... Idag har vi tex firat Micke med kakor och tårta....

Nu är det Vårrustet om ca 7 veckor och jag skulle behöver tappa 3 kg för att få löpningen att flyta bättre. Att det känns lite tungt nu men beror inte bara på de extra kilona jag skulle vilja ha bort utan självklart på flåset oxå, egentligen kanske mest flåset för jag är inte stooooooor, det vet jag. Det känns inte riktigt bekvämt att springa med korta tröjor med arslet framme (alltså i tajta löparbrallor). Sen har jag köpt en läskigt snygg löpartröja, den är grym, ni kommer älska den :) Ska lägga in en bild en annan dag!

Så imorgon är det måndag och en riktig nystart vad gäller "dagens siffra" igen, men nu kallar jag det veckans siffra istället. Denna omgång blir det vägning på fredagar. Nyttig mat och mycket träning. Har blivit inspirerad av Linda som ska springa maraton till hösten, helt galet tokigt! Hon är svinduktig! Ska lägga upp veckans träning som hon gör oxå tror jag :) Mest för min egen del för att se hur mycket jag rört på döfläsket!

Så....nya tag, WIHOOOOOOOOOOO!! Känns så där just nu (har truten full med godis...), men det är ju inte måndag förrän på måndag! :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Heja heja. Du kommer att fixa det så bra. Tack för de snälla orden, du peppar mig alltid så bra. TACK!

Kram kram

Jenny H sa...

Förstår dig helt och fullt...
Heja Ylva!