lördag 19 februari 2011

Dag 1 - En bild på mig och 10 fakta om mig

Så, då var det premiär för min lista! Det blev ganska mycket information på varje punkt nedan men jag tyckte det kul att berätta lite mer än att bara svara på frågan ☺

1. Jag heter "bara" Ylva i förnamn, har inget andranamn med andra ord (min pappa har tre namn och har jämt tyckt att det bara varit jobbigt så jag och min syster fick bara ett namn var. Om jag hade varit en kille skulle jag ha hetat Anders ☺
2. Mina föräldrar är fortfarande gifta har så varit i 41 år, jag har en syster som är fyra år äldre.
3. Jag har tre barn, Jesper snart 9, Felix snart 5 och Jack som är 3. Felix har Downs syndrom och det är oxå han som är anledning till denna blogg även om den just nu handlar mycket om löpning och mat☺
4. Jag har sängskräck... (vilket innebär att ☺jag byter i sängarna onödigt ofta, alla som lägger sig i min säng måste ha borstat av sig om fötterna, lakanen får inte vara noppriga, taklampan får inte vara tänd om inte täcket täcker lakanet...
5. Jag motionerar ca 300 minuter i veckan.
6. Jag är utbildad barnskötare och läkarsekreterare men har även jobbat på bageri och städat.
7. Jag har varit med i viktväktarna för 10 år sedan (har fortfarande deras tänk i huvudet ibland men har lagt till riktigt fett och fullkornsprodukter, skulle aldrig i hela helvete äta light-produkter eller dricka light-läsk ígen.
8. Jag är ganska bra på att åka slalom.
9. Jag ska springa Göteborgsvarvet den 21 maj och tränar nu inför det.
10. Jag har spelat handboll i 14 år i föreningar som Tillberga (där jag oxå är uppväxt), Irsta, Västrås, Sala och Hallstahammar, har ett skol SM-guld och ett SM-silver på flicknivå heja heja!

Något annat du undrar över?

1 kommentar:

Skolgatan sa...

ÅÅ vad kul,visste inte att du bara heter Ylva. Väldigt fint kort!