måndag 21 februari 2011

Dag 3 - min favoritårstid och varför

Jag gillar vintern för då är det jul med all god mat och alla träffar med släkt och vänner. Jag älskar julafton. Det är fint när det är snö och det knarrar under skorna. Bra löpluft, ljust och fint.

Jag gillar våren när solen värmer, fåglarna kvittrar. Blommorna slår ut och man får lägga undan overallerna. Löparvägarna är snö- och isfria.

Jag gillar sommaren och sköna sommarkvällar. All god mat man kan grilla. Sol och bad. Ungarna kan springa ut utan skor. Man går barfota på varm asfalt.

Jag gillar hösten då det blir mörkt och man får krypa in i grottan igen. Tända ljus. Klä på sig lite nya höstkläder.

Alla årstider har sin tjusning, jag kan inte välja men om jag MÅSTE välja väljer jag sommaren och det beror just nu på att jag är så j…a trött på att klä på och av barnen vinterkläderna….

4 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller med, jag gillar nåt med varje. Men dessa vinterkläder.......!! Är bra trött på det nu. Erik frågade i morse om det aldrig blir sommar på Rönnby.. :-) Längtar till våren! Kram

linnea sa...

håller med.
SOMMAREN is best!

Anonym sa...

Den vinterbilden är bara SÅ vacker!!! Kan knappt tro den är på "riktigt", men det vet jag ju för jag var ju me när den togs:)! De va en fiiin promenad...

Jenny H sa...

Jobbar man på förskola så kan jag bara hålla med dig vad gäller påklädning...
Fina bilder!
Kram!