tisdag 17 januari 2012

Pannasella

Inget går ju upp mot en riktig pannacotta men det kan man ju inte trycka varje dag... 1 dl grädde innehåller 380 kalorier, riktigt mycket!

Jag brukar ibland göra en variant på pannacotta med Kesella Jordgubb Lime (ja jag har kommit på namnet Pannasella själv, ha ha), den smaken har dock tydligen utgått ur sortimentet.

I helgen provade jag med Kesella Hallon vilket oxå var gott! Den blir dock väldigt söt och 1 dl innehåller ändå 170 kalorojder. Gjorde en variant igår på Vaniljkesella, blandade 150 g av den med en burk Lättkesella, den naturella. Smälte ett gelatinblad i apelsinsaft och rörde ihop och in i kylen. En portion (mer än 1 dl) innehåller då 130 kalorojder och blir ett bra mellan- eller kvällsmål. Jag gillar den konsistensen som blir och den känns relativt nyttig och känns samtidigt lite lyxig :)


Sen har jag fått choklad från Milano som jag ska testa bara ungen jag ligger bredvid somnar ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: