lördag 8 januari 2011

Med fast ändå inte....

New Castle hade visst fotbollsmatch så Micke fastnade vi tv:n uppe. Jesper sitter fast nere vid en annan tv.... Kände att jag verkligen var tvungen att göra något med Jack och Felix då de har suttit vid tv:n större delen av dagen, INTE BRA! Ja eller Jack kan ju inte sitta still men lyckades ändå somna på soffan och sov alldeles för länge och nu efter lite godis oxå så han är superpigg!

Vi gick iaf ner i vår källare där vi har ett stort lekrum, plockade fram allt storlego (Duplo) och byggde ihop allt som gick. Måste erkänna att jag blir lite sur när dom förstör det jag bygger och när de bygger "fel" ha ha....

Felix var vid oss och lekte, men ändå inte MED oss utan brevid. Det är väl just det som kan vara ett "problem" just med Felix diagnos. Att man är med men ändå inte, det sociala samspelet behöver "tränas". Hur beter man sig egentligen? Hm, det vet ju knappt jag :D

Nu när vi har Jack som är normalstörd, vad vi vet (☺) så märker man ganska stor skillnad på hur han leker och hur Felix leker. Det gör väldigt ont i hjärtat♥ Men det är ju NU man som vuxen får kliva in i leken och hjälpa honom. När jag väl tog med honom i leken och vi byggde tillsammas gick det hur bra som helst, han tecknade färgar, pratade, pekade och försökte berätta vad han gjorde.

Felix har ätit zoo-apor, därav den smutsiga munnen ☺


Man blir som barn på nytt ☺

Inga kommentarer: