söndag 16 januari 2011

Bästa grannarna!

När jag bodde i Tillberga som barn bodde vi granne med mina kusiner. Fanns alltid någon hemma och deras gård var vår, man gick som man ville och fick ta äpplen osv. Behövde man en tygbit eller brädbit så hade alltid farbror Hans något i sin källare eller i sitt garage. Det var tider det...

Sen bodde jag lite hos Micke en period och ovanpå hans lägenhet bodde Fitt-Fia. En dryg människa som stampade i golvet och alltid dammsög när man skulle se på film. Idag är hon dock en av mina bästa vänner ☺

Jag köpte mig sen en egen lägenhet och den granntanten var Siggesborgsgatans bästa! Hon höll koll, ringde på när man glömt nyckeln i dörren, lånade ut mjöl och ägg. När vi hade fest satt hon gärna på balkongen och lyssnade på musiken. Vi ursäktade oss och hon svarade: Det är så kul att det låter och har ni kul så är det bara roligt! Toppen!

Nu när jag har hus har vi oxå bra grannar. De har tre tjejer som springer här stup i kvarten, så roligt! Jag har ju inga döttrar ☺ De leker med ungarna, tar ut dom i snön, städar barnrummen och busar! Mamman i familjen och jag lånar ägg, bakpulver och potatis mm av varandra, sånna grannar är så himla bra! Vi har bra grannsämja helt enkelt!

Idag efter att mitt främmande hade åkt mot Hjo kom Eve och Jossan över så jag kunde sticka ut och springa! Lite senare kom även Matilda in. Tack snälla alla tjejor!

3 kommentarer:

Moster Marie sa...

Har du inte glömt någon........inte för att vi bor grannar, men jag har ju jour.....

Anonym sa...

...men det är tur jag inte bor på din vind va;)?
/F-F

Pillan sa...

*asg*
Fitt-Fia !!!!!
hahahahahahahaha

Vilken tur att ni alltid haft bra grannar. Vi har som tur är oxå bra nära grannar. Det finns vissa stofiler på gatan, men en bra bit bort.

hahahaha, Fitt-Fia, hahahahahahahahaha