torsdag 27 januari 2011

Hommous

Dagens Lina var stekt halloumi, ugnsstekta grönsaker, bulgur och hommous. Gott! Jag är annars inte så mycket för de vegetariska rätterna men halloumin blev som kyckling ju. Å du, ett rätt är ingenting men tre rätter är en hel middag! ;)

1 förpackning avrunna kikärtor
0,5 burk soltorkade tomater, 90 gram
0,5 tsk spiskummin
3 msk olja
1 tsk vinäger
1 tsk flytande honung
1 pressad vitlöksklyfta

Mixa till slät kräm. Jag har flera förpackningar med kikärtor som jag inte vetat vad jag ska göra av dom, nu vet jag.



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Sara sa...

Åh va gott! Jag älskar både hallumin och hommus. Det där snor jag, får bli en rätt till nästa veckas matlista..

Jenny H sa...

Grillad hallomi på sommaren är ett måste!! SÅ gott!

Anonym sa...

Tack för maten;)!
Den var riktigt god, rekommenderas!!!
/Sofia