lördag 1 januari 2011

Göteborgsvarvet 2011

Yes, nytt mål med löpningen, ny utmaning. Härligt! Den 21 maj kommer jag befinna mig i Göteborg för 21 km löpning! Egentligen är det fullt men man kan välja att springa för välgörenhet vilket är lite dyrare och där fanns det platser kvar. Det kostar 1000 kr och då går 500 kr oavkortat direkt till den organisationen man valt. Jag har valt att springa för Barncancerfonden. Jag känner mig farligt laddad ☺ men det är långt kvar...

Dax att komma iform igen, på riktigt! Jag har bra peppning i omgivningen då både Johanna (som var här i helgen) och Elisabeth ska springa. Jag och Johanna kommer compa lite i boende osv medans Elisabeth laddar med sin syster. Kul att ha varandra på hemmaplan och tugga med, Micke har nog redan tröttnat på Johannas och mitt tjat om löpning nu i helgen (hennes sambo ska oxå springa).


Jag har ganska tydliga mål vad jag vill uppnå till Göteborgsvarvet, jag vill vara BRA förberedd, annars kan jag lika gärna vara hemma. Måste bygga lite styrka allmänt i hela kroppen, ligga stadigt under 50 min på milen. Lägga in mer intervallträning, både i backar och annan terräng. Sen måste ett par lååååånga vändor bli av så man får känna på sträckan... Min längsta sträcka är ju 15 km (Hökåsen-Skultuna) som jag sprang i somras, måste upprepas! Väntar dock till snön är borta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg rygg;)!
/Sofia

Linda sa...

Du kommer fixa loppet galant. Ett tips är att du övar dig på att dricka under tiden du springer, både vatten och sportdryck för att se hur kroppen tar upp det. För dricka måste du göra när du ska springa så långt och speciellt om det blir tokvarmt som förra året.

Annars låter det som att du har ett bra upplägg framför dig.
Jag tror stenhårt på dig
Många kramar
Linda

Anonym sa...

Du ser grymt vältränad ut! Imponerande att du fixar all träning med tre barn, bör själv bli bättre på detta (med ett barn..). Kusin F