torsdag 6 januari 2011

Asså shiiiiit, vad hände??

BLÄ, ska aldrig springa igen, ska ställa in Vårruset, Göteborgsvarvet och slänga skorna! Japp så känns det precis nu! Den planerade milen blev 5,36 km... USCH!

Var laddad som tusan men känslan försvann... Sofia skulle befinna sig på samma väg så vi skulle mötas ett par gånger men hon ballade ur och låg kvar i sängen. Bettan var oxå ute och sprang men förmodligen Finnslättsrundan och jag skulle springa Hubbo 2 varv. Stämningen hemma var inte bra när jag begav mig och jag kände direkt att det var bakhalt, inte halt som vid is utan mer sockrigt! Hade lämnat halkskydden hemma eftersom det var så himla skönt att springa utan dom förra gången. Det visade sig vara ett dåligt drag....

Cykelbanan bort mot kyrkan, vid grisarna, var igendriven bitvis och jag hade valt fel håll och hade motvind. Jag sprang och sprang och kände hur sakta det gick, det var såååå värdelöst!

Dessutom fick jag ont bak i ena skinkregionen, typ som vid foglossning, INTE BRA, måst nog gå och bli tillknakad så man inte belastar fel eller springer med ben som är olika långa.

Ja ja, sånna dagar finns givetvis, på´t igen ba!

3 kommentarer:

Jenny H sa...

Va pissigt det lät... Men du är klok å vet ju att såna dagar kommer ibland... Ta nya tag! Jag hejar på dig!

Skolgatan sa...

Fy vad tråkigt!
Inte bra att få ont heller,du kanske spände dig eller nått när det var halt:(.
På't igen bara!

Linda sa...

Du kommer igen, bakslag har vi allihop. Bara att tuta och köra igen.
Du är grym!