lördag 15 november 2008

Babblarna ska på middag!

Ikväll ska vi bort och äta hos Sofia och Tony. Vi turas om att bjuda på massa tacos, massa vin, massa efterrätt och massa godis! Idag vet jag dock inte om det blir tacos men jag är säkert på att det vi får blir gott! Eller kanske inte förresten, jag pratade med Sofia vid två och då var de på stan och sa att hon inte bestämt vad vi skulle äta, hon hade inte städat och hon hade inte handlat. Om hon inte hinner städa spelar ju ingen roll men tänk om jag inte får någon efterrätt, inget godis och inget vin!

Vi har bestämt att Babblarna ska få följa med ikväll, egentligen ska vi bara ta fram dom när det är jobbastund men ikväll ska de alltså få lämna huset ändå! Felix blir superlugn om han får plocka med dom så det är ett säkert kort att ta med dom. Den kvinna som har Karlstadmodellutbildningen på förskolan har ALDRIG träffat ett barn som tycker om Babblarna så mycket som Felix. Han kan hålla fokus på dom i en timme lätt och det är tydligen bra, det är vi som inte orkar sitta MED honom och träna så länge. Han är lite taskig också eftersom han inte vill låna ut dom, igår fick jag muta Felix och säga att Bobbo skulle få en kaka för att jag skulle få låna honom.

Annars jobbar man så att man tex ber att få en viss gubbe och Felix ska lyssna efter vilken jag vill ha och sen ge mig rätt gubbe, eller att en viss gubbe ska gör en viss sak osv. Han har koll på alla Babblarna, tror jag, men än så länge kör vi med Babba, Bibbi och Bobbo. Felix Mormor har köpt en uppsättning Babblarna och tränat med Felix två gånger och det är guld värt!

Babba och Bobbo hoppar i sängen

Hur som helst ska det bli skönt att få gå bort och äta ikväll. Vi får se hur länge vi orkar jaga barn i trappen, hur många gånger ungarna ramlar i trappen och om vi lyckas hålla Felix borta från allt han kan ha sönder eller äta upp.

1 kommentar:

malin sa...

gud va söt han är:D!