torsdag 27 november 2008

Har jag tid med detta?

Ja det har jag, jag TAR mig tid. Rimmar kanske lite illa när man gnäller över att man har för lite tid, tränar Felix för lite osv men jag tycker det här är roligt och det blir lite terapi! Jag städar alldels för mycket, plockar här och där, tvättar och grejar, så det är skönt att sätta sig en stund och låta skrivdiarrén flöda! Brukar passa på när Jack sover, som nu, eller på kvällen när alla barn, åteminstone de två små sover. Jag ser detta oxå som ett sätt att förmedla till andra att det inte är så tokigt att ha ett barn med downs syndrom, att man inte behöver vara rädd för det. Jag brukar säga att Felix är en helt vanligt liten kille men som bara är lite extra tokig, för det är han verkligen, fast på ett roligt och härligt sätt!

I morse efter lämning på fritids och dagis var jag och Elisabeth och tränade vibrationsträning. Vi tyckte vi var jätteroliga när vi tog bort S:et i sko gräns (markering på golvet) så det blev kogräns men sen fick vi tillbaka när instruktören frågade hur vi hade kunnat passera gränsen om inte kor fick gå förbi.....

På eftermiddagen kommer Malin, min kusindotter som är 13 år, hit och ska leka med barnen! Det är så skönt när hon kommer, tror inte hon förstår vad det betyder för mig! Hon har varit med på en teckenkurs nu som hab ordnat så idag ska jag kika om hon lärt sig något ;o)

3 kommentarer:

malin sa...

men gud vad jag var snygg på kortet då!:-) hihi.. men det är klart att jag kommer och leker med dom,bara roligt ju. kram:)

Skolgatan sa...

Nu ser jag luggen på Malin,jättefint!

Jag säger som du,jag har inte heller tid och gnäller att man inte hinner med träning,men det är så kul+att jag vill berätta om Ebba.
Kram!

Skolgatan sa...

Fint du gjort!