onsdag 26 november 2008

Mina orkidéer (dagens skryt)

Min mamma är jätteavundsjuk på mina orkidéer. Hon brukar säga att hon ska bryta av knopparna på dom när jag inte ser. Hon säger att jag har så bra fönster, att dom står så bra vid diskbänken och får fukt men egenligen är jag suverän på att sköta om dom! Jag vattnar precis lagom, har genomskinliga krukor och klipper lite här och lite där när det behövs, vrider och vänder och ger dom en massa kärlek :o) Just nu har jag 55 blommor fördelat på sex orkidéer och ytterligare fyra stänglar som är på väg upp och snart slår ut! Helt fantastiskt! Jag har totalt åtta stycken och alltid är det någon som blommar. Det kan ju inte bara vara tur?

Idag har jag gjort adventsfint, har inhandlat tre nya fönsterstjärnor. Felix tecknade stjärna när han såg dom, det var ju kul! Mina föräldrar var här en stund och jag bjöd på dinkelsallad och kött. Hel dinkel är väldigt gott och ett bra alternativ till pasta och potatis. Tack för all hjälp med Jack, stjärnor och fönster, utan er hjälp hade jag aldrig hunnit färdigt!

Alla fyra blommar

Den till höger är min äldsta och har fyra stänglar
Inga orkidéer men en ny adventsstjärna!




6 kommentarer:

Anonym sa...

Svar på min blogg:

Tack men hon gör nog tyvärr inte det..
Hanna har fortf hög feber och så är hon så trött
Hon har sovit metadels av dagen...
I morgon blir det VC om det inte har blivit bättre.
Det kan ju vara Halsfluss.. bäst att kolla.

Må så gott!

Kram!

*****************

Men attans fina blommor ju *avis*
Här hemma vissnar tom plastblommorna.. haha

Moster Marie sa...

Du måste fått de gröna fingrarna, för mina blommor bara dör (kanske måste jag vattna lite oftare, fina stjärnor.

Lena sa...

Vad du är duktig med blommor.
Mina dör hela tiden så i helgen ska fyra nya köpas till mina super fina Linnea krukor som är handgjorde på Skansen.

Lena sa...

En fråga:
De genomskinliga krukorna var har du köpt dem?

ylvisen sa...

Det är nog mest tur och bra fönster om jag ska vara ärlig... Krukorna är köpta på Blomsterlandet men finns typ på Plantagen och coop men de på coop har inget hål i botten tyvärr! //Ylva

Linns mamma sa...

Så adventsfint vill jag också ha om hon väl somnar så man får lite egentid. Får väl skryta lite om mina orkidéer också som har 2 nya stänglar!!

Kram Anneli