söndag 16 november 2008

Jag fick inget smågodis

Jag vet faktiskt inte vad det var med Sofia igår, hon hade inte köpt något smågodis och det är konstigt! Hon hade bara köpt 400 g Marabou mjölkchoklad till efterrätten. Kalasgod förrätt som bestod av parmaskinka, parmesanost mm å in i ugnen och sen smaskens! Kyckling och bandpasta och god sallad. Några glas vin, gott kaffe och fantastiskt barnsligt god efterrätt... Grädde, maränger, hallon, glass, choklad och banan!

Barnen skött sig oxå, helt fantastiskt! Några vändor i trappen blev det ju och lite aj aj och nej nej hit och dit men inget större problem. Jack somnade i vagnen vid 21 och Felix höll ut till 22.30 och höll på att somna i Sofias knä, Jesper och Ida hade stängt in sig på Idas rum och stackars Elina som hade fått ont i halsen gick och la sig tidigt.

Vi rullade hem nöjda efter en trevlig kväll och stupade vid varsin TV.

Innan jag somnade kom jag på vaför Sofia inte hade köpt godis. Tidigare, innan jag gifte mig, vägde jag nästan alltid 2 kg mindre än Sofia, nu väger jag 2 kg MER än henne, måste vara därför! Hon har nog bestämt sig för att aldrig mer väga mer än mig ;o) Imorgon är det dock måndag och alla vet väl vad det är lika med hos Ylvisen. NYTT LIV!!

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Hihi du är ju tokig!
Lycka till med ditt nya liv,funkar fram till 12 eller??;-)