tisdag 11 november 2008

Vi tar oxfilén imorgon


Kvällens middag blev potatisbullar, bacon och lingonsylt. Jag åt rivna morötter men det var jag ensam om, övriga i familjen gillar det inte. Eller jo, Micke gör det men han åt sin morot hel så jag skulle slippa riva den, omtänksamt va? Jesper skulle hellre dö än att äta morot. Den är skönt att laga enkel mat ibland och istället hinna tillbringa lite mer tid med barnen. Jag har oftast dåligt samvete för att jag, i första hand, inte hinner med Felix som jag önskar.

Så vad skulle vi träna lite extra på idag? Att ta fram Babblarna fungerar ju alltid men det är svårt att leka MED honom då eftersom vi inte får vara i fred. Jack ska vara med och peta och Jesper går omkring och tjatar om TV och dator. Å har man väl tagit fram Babblarna så släpper han dom inte, han har lekt bort tio st gubbar så nu är det förbjudet att leka med dom förutom när vi tränar. Jack verkar oxå gilla Babblarna och snor dom av Felix så han blir vansinnig och skriker högt och drar sig inte för någonting för att ta dom tillbaka! Så, vad skulle vi hitta på istället? Han vill ju alltid titta på Moraträsk, det är ju inte alltid den bästa träningen men om man gör rörelserna MED honom och desutom lägger till tecken och visar honom ibland så känns det rätt bra så det roade vi oss med ett tag. FY vad jag är trött på den där Leif Walter och mannen med den gula gitarren....

Sen ville Felix gå ner i källaren (Micke var nere och jobbade i nya TV-rummet), jag och Jack hängde på. Ett utmärkt tillfälle att leka på hans nivå som ska vara så bra! Efter att ha försökt lära honom att hoppa på en gammal sängbotten ville lyssna på Sång- och hopphattenskivan som jag nyss köpt. Va roligt med lite ny musik, mm eller hur, tror jag hört den där Sanna typ 200 ggr och då skojar jag inte! När jag hör den musiken tänker jag på när hon ligger där med benen i vädret och sjunger Ulle rulle rull. Felix fick uppenbarligen en annan bild i huvudet eftersom han började spela luftgitarr! En glad Felix = en glad Ylvis, jag fick stå ut!

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Vad kul,bloggar du? Ska kika imorgon gen,nu är jag trött.
PUSS!