söndag 30 november 2008

Jag överväger städhjälp!

Har på senare tid fått mer och mer spunk på städning! Alltid är det stökigt och skitigt någonstans, man hinner lagom plocka iordning på ett ställe och börja på nästa och när man är klar där så kan man börja om på ruta 1 igen. Jag håller på att bli tokig även om det är ganska logiskt när man har tre barn och är en slarvmaja själv! Självklart ska det synas att man har barn och leksaker lite här och där gör inte så mycket men resten då...

Vet två familjer som har städhjälp två gånger i månaden för ca 1000 kr, det är det fanimej värt! Fast jag är väl en sån som skulle städa innan städaren kommer förstås... Skulle vara skönt att lägga tiden på Felix ist. Jag tycker det är svårt att ta tag i språkträningen innan jag plockat iordning först, får liksom ingen ro att sitta när det är stökigt, det bara är så! Dammsugning åker man ju på nästan dagligen iaf men det är skönt att veta att det iaf blir ordentligt ibland.

Vår hall är fin en gång om dagen, innan den blir ett rent kaos.... Undanplockningen får man ju göra själv men om man har städhjälp till svabbning, damning och nogrann dammsugning, eller vad som nu ingår, så blir det ju riktigt fint två ggr/mån och man får tid till annat och till och med kanske kan göra rent under badkaret, städa lådor, torka av köksluckorna tex. Eller kanske lägga sig i soffan!

Ska genast undersöka detta!

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Skönt att se lite oordning hos er med:-)