söndag 10 januari 2010

Rosmarinerade kycklingklubbor med citronyoghurt och sharonsallad

Idag kom veckans plump! Det var ok men att äta kycklingklubbor är ju ett himla meck! Spännande blandning med citronyoghurt och sharonfrukt, kompletterade varandra bra. Jag kommer dock inte göra maten igen, iaf inte med rosmarin, tänker bara på lamm. Fick iaf en matlåda jag får pina i mig imorgon :) Micke gav rätten 2 av 5 poäng och jag och Jesper 3 av 5.
.
Det var sex stycken kycklingklubbar till denna rätt, jag gjorde bara iordning fyra. Micke, jag och Jesper delade på tre klubbor, Jack smakade lite och Felix åt inte alls, som vanligt eller jo han åt ris, inget annat. Konstigt det där, han väljer alltid bara en ingrediens till varje måltid, blandar väldigt sällan.
.
Micke och Jesper är i stan och åker skridskor med min syster och hennes familj. Vi har varit där idag och firat barnens kusin Oliwer som nyss fyllt 6 år.
.
Ska snart lägga de andra två och sen förbereda inför morgondagen. Har bett Micke att köpa med lite godis hem. Blev nämligen lite sugen på det när jag kom på att imorgont är den "riktiga måndagen" och det är dax att köra igång med ordningen på maten igen. Då är det bäst att passa på ikväll..... Är fruktansvärd nöjd med att bara har gått upp 1 kg under julveckorna, har alltid lyckats med att lägga på mig mer och må och känna mig som en flodko när vardagen börjar igen. Tänk att det skulle ta 10 år att först att man kan äta med måtta? :)
.
För er som väntar på receptet på äppeltzatziki, det kommer!

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Skön helg ni ser ut att ha haft. Alltid gött att göra grejer utan barn:-)

Jag är inte förtjust i kycklingklubbor,tycker det smakar för mycket kyckling....:-)

Lucas väljer också oftast bara en grej på tallriken,blandar aldrig.

Kram

Carina - den gråa pippin sa...

Har vi en till som bara äter en sort i taget. Antingen köttbullar ELLER makaroner (oftast köttbullarna). När julmaten stod på bordet så var det första gången som Felix tog av flera sorter.