söndag 31 januari 2010

Nätverksträff nr 10

Tänk att vi redan haft 10 st nätverksträffar! Helt fantastiskt! Idag tyckte nätverkshandledare M att vi skulle vara stolta över vårt nätverk, och det är vi oxå! Tack snälla ni som deltar, det betyder så himla mycket att ni vill vara med och hjälpa oss med och omkring Felix.
.
Vi gick igenom om målen vi satt tidigare var uppnådda, fick nytt material, nya tips och läxor till nästa gång när vi ses i mars. Vi ska tänka på vilka ord det är som Felix INTE kan och sen ska dom som inte kan handalfabetet lära sig det.


Vi åt oxå en god kaka, eller vi åt av två...., men delger gärna receptet på den ena.

Fryst hallontårta 8 bitar

300 g mandelmassa
1 ägg
2 äggvitor
Fyllning: 3 dl vispgrädde
1 dl lätt crème fraiche
1 dl florsocker
2 äggulor
1/2 liter fäska eller frysta hallon, ca 250 g

GÖR SÅ HÄR:
Sätt ugnen på 175 grader. Riv mandelmassa och rör ner ägg och äggvita. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter. Grädda kakan i nedre delen av ugnen 15-20 min. Låt kakan kallna. Vispa grädden riktigt hårt. Vispa ihop lätt crème fraiche, florsocker och äggulor. Halvtina och mosa hallonen. Rör ner äggsmeten och hallonen i grädden. Bred ut hallongrädden över kakan i formen. Täck med plastfilm och frys i minst 4 tim. Låt tårtan stå framme ca 30 min. före serveringen. Garnera med hallon.

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Den kakan lät god:-)

Jag går inte till läkaren... Kanske om jag har ont i fler dar men än är det ingen fara,jag gillar inte vc....

Skolgatan sa...

Men vad lyxigt,nya lakan:-)

Vi tar med vår resesäng,ska vi ha med nått mer?