torsdag 28 januari 2010

Nyklippt och närsynt


Fick klippa Felix idag utan allt för stora protester. Han ligger på badrumsgolvet och jag kör med maskinen! Vet att en del barn med ds kan vara extra känslig i hårbotten och under fötterna men så är inte fallet med Felix. Ni som har barn med ds, hur är de ang hårbotten och fötter? Som ni ser är han nog lite närsynt och kommer få glasögon till våren eller hösten om inget större har hänt sedan förra synundersökningen. Han sitter gärna på tv-bänken eller på golvet alldeles nedanför och tittar. Sitter han i soffan har han ofta huvudet snett, men va tusan, han är söt ändå!

5 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Visst är han söt! Inge snack om saken.

Felix har blivit klippt hos frisören sedan 1 års ålder ungefär. Han har väl inte jublat, men det går ändå hur bra som helst. Lite "aj" och "sluta", men han är stolt som en tupp när han går därifrån.

Fötterna är väl inget jag har tänkt på. Han tycker det är skönt när jag smörjer benen inkl fötterna med kräm.

Men du! Vabbar du? Då kan ju du vara din egen betjänt nu. Till Felix alltså.

Kram

Skolgatan sa...

Världens sötaste:-)

Vi är också förkylda och Ebba blir alltid kladdig i ögonen när hon är snorig.

Vill du maila ditt kontonummer så jag kan sätta in pengar för vagnen?

Kram!

Marica sa...

Vilken goding! Mina grabbar ska klippas i helgen :) Ha en mysig kväll!

Malin sa...

Vet inte om det är för att hon är mer känslig men Thea hatar att bli klippt och klippa naglar och sånt. Hon tycker inte om när man klappar henne på ryggen heller, överallt annars går bra. Skönt att slippa klippa håret nu faktiskt, man får se det positiva i situationen =) Kram Malin med Thea

Anna sa...

M hatar att bli klippt, det är brottningsmatch med skrik och gråt, snudd på övergrepp, när vi måste klippa håret på killen. Vi börjar lära oss snabbaste sätten nu, att gå till frissan finns inte på kartan.
Kanske är det just att han är extra känslig, jag vet inte.