onsdag 27 januari 2010

Språkträning tar på krafterna..

Ikväll bestämde jag mig för att ta tag i Felix språkträning igen. Det har varit väldigt dåligt på senaste tiden. Nu efter att han fått nya rör (nov) är han lättare att "få dit man vill" om man säger så.
.
Vi började med att sitta vid hans jobbarplats som vi gjort iordning, det gick bra tills Jack kom och ville vara med. Givetvis ska man styra upp det så att någon annan i familjen tar hand om honom när man tänker jobba med Felix men så blev det inte idag. Jack tycker att de är jätteroligt att "jobba" så han fick vara med idag.
.
Vi började med att ställa upp dockorna Mia och Olle och sen fick Felix ge rätt saker till rätt gubbe. Han hade bilderna på sakerna framför sig. Det gick bra, han visste direkt vem som var vem och vilken sak som var vad. Vi satte oss på golvet och de fick varsin gubbe och så gjorde vi likadant en gång till. Sen sorterade vi bilder efter frukt och fordon, efter tre gånger visste Felix precis hur han skulle göra. Han var dock väldigt trött och kliade sig i ansiktet nästan konstant men det gick över förväntan!
.
Vi avslutade med att läsa Bobbos väska och sjunga lite. Om jag får kommentera mitt eget inlägg tycker jag att det var så kul att det gick så himla bra! :)


Båda två somnade sen på 5 min, helt slut!

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Åhh vad söta,klart dom blev trötta när mamma kör så hårt med dom:-)

Felix är verkligen duktig!

Anonym sa...

härlig "trött" bild =)
Ja, det är kul då man känner det går bra med träningen. Tack för dina tips på min sida. Jag undrar....hur jobbar ni med fonemkorten? Jag har köpt materialet men det ligger fortfarande i sin mapp =)