onsdag 13 juli 2011

12,5 km

Idag blev det äntligen en ganska lång sväng. Drog iväg på ett ställe jag aldrig sprungit på tidigare. Följde ett skidspår och sprang alltså i skogen, rolig terräng, mycket höga knän och backigt. Vackar natur!


Det var bra "skyltat" tills jag kom till 8 km... Först kom det ett kärr där jag plurrade rejält à la tjurruset... Sen försvann ALLA skyltar, totalt! Kunde ju inte vända, dessutom satt ju alla markeringar på andra sidan av träden.... Usch det var jobbigt. Hade dessutom ganska dåligt batteri. Kände paniken kom, vad fan skulle jag göra? Vem skulle jag ringa? Hej! Jag står någonstans i skogen HJÄLP!


Sprang åt alla håll, någonstans måste det ju finnas en markering!! Men det gjorde det inte... Va fan hände? Varför? Dåligt!


Hur som helst fick fram gatuadressen på hitta.se och såg att jag var nära en väg jag kände till. Vips dök det upp en sån grön markering igen bara så där, va fan kom den ifrån? Blev nästan religös :)

Tog mig hem, hade förbränt 700 kalorier! :) Nu har jag ätit ostbågar och vin för hela slanten! Glad att jag kom hem, inte fastnade i ett kärr, inte hittade något lik, glad att batteriet räckte så jag kunde använda gps:en, glad att jag har den kondition jag har, att jag hade vatten med mig och att jag inte behövde ringa efter hjälp! :) Redig kvinna reder sig själv :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Det är så lätt att komma vilse i skogen,konstigt att markeringen bara försvann. Bra jobbat,tur du fixade det själv:)!

Jenny H sa...

Visst är det så! Fast kanske med ett litet tillägg.. Bra kvinna reder sig själv MED iPhone :)!

Läskigt att va i skogen utan att veta riktigt var man är hua! Jag har ju med min kompass Jessica :)!

Må gott och du hade verkligen gjort dig förtjänt av det där goda sen!

Always want runnerlegs! sa...

Halloj Ylva! Vilket pass! Usch, har varit med om den där paniken, skönt att det löste sig och du var såå värd allt det goda. Ha det gott! Kram