måndag 18 juli 2011

Tips på sallad!

Denna sallad har blivit en favorit här hemma, iaf av mig eftersom det bara är jag som äter den :)

Man blandar lite som man vill men följande brukar bli gott!

1 påse Machesallad
1 påse Ruccolasallad
1 stor orange paprika
1 stor röd paprika
Rostade pumpakärnor
Olivolja
Vit balsamvinäger
Salt
Peppar


Man blandar ihop salladen, skär paprikorna i bitar, häll över oljan, vinäger, salt och peppar. Sist strör man över pumpakärnorna.


Man rostar pumpakärnorna i en torr stekpanna, håll koll så att det inte bränns. De kommer poffa och knäopa lite då kärnorna blir lite rundare. Låt svalna innan de används i salladen.


Har ingen färdig bild då jag inte ska göra salladen förrän ikväll då jag ska på en knytis och min uppgift är just sallad!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Jenny H sa...

Älskar oxå den salladen!! Min favorit i blandpåsarna!!

Ha det gott!!