söndag 24 juli 2011

Pottfrissa

Felix har ju varit grym i sin hockeyfrilla, tycker jag iaf :) Nu hade det dock blivit alldeles för långt liksom överallt... Klippte lite på honom här om dagen men det blev inte bra. Stort, burrigt, och alldeles för långt uppe på huvudet. Sen igår på Anundshög sa min pappa:

- Kan ni inte hålla i honom och raka av det där jävla håret!?

Felix var högröd i ansiktet av värmen, luggen var ful och hela utseendet skrek pottfrissa!!!

Jag sa till Micke att nu kommer jag klippa av honom håret så det får växa ut igen! Och det gjorde jag och så här blev det!











Men va osams vi var, det är därför han ser så arg ut :) Usch vad han skrek och slogs! Jag håller i och klipper och försöker ta sig därifrån :) Får dammsuga hela huset efter en sån brottningsmatch!

- Är vi kompisar nu, frågade jag efteråt.
- Stick! Svarade han...

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Han blev ju jättesöt och ännu sötare med surmin:)

Emma sa...

En hårtrimmer kanske inte skulle vara fel - går relativt fort. Resultatet blev fint :)

ylvisen sa...

Hej Emma!

Jag använder trimmer oxå, det var dock för tjockt och för långt för att få det att funka i början,, på slutet gick det bättre. Rädd och klippa honom med sax eftersom han inte sitter still. Klippte dock honom med sax när han sov (låg på badrumsgolvet). Mvh ylva