onsdag 3 december 2008

Jag ska sluta säga typ...

....för jag har lärt mig ett nytt ord på Bolibompa! Istället för att säga typ eller ungefär lägger man till -ish efter ordet, så om någon är snygg, så säger man snyggish, bra va (tydligen så är inte ändelsen "ny" men jag har inte hört det tidgare)?
Lägger här in en bild på önskemål av Elisabeth på vår coola tapet som vi ska ha i källaren. Ser kanske lite tantish och gammaldags ut med med storish medaljonger men den är riktigt trendig! Har skickat den från mobilen så jag kunde inte vända den är så ni får ta att den är på felish ledd, vicka lite på huduvdet bara så blir det bra!
Har oxå bytt tyg på soffan vi beställde förra veckan så nu känns det bättrish, det förra tyget var nästan brunish jämför med tapeten som är mer gråish, det tyget jag beställde är mer svartish.
Mina föräldrar kommer hit sen och tar hand om ungarna eftersom jag ska på utvecklingssamtal för Jesper. Micke jobbar i Kvicksund och hinner inte hemish i tid. Återigen tack för hjälp med våra ungar!
Ska åka till affären en sväng och handla för kvällens middag, det blir Köttfärslimpisha med varm bönsallad (man fyller med bacon och ost)! Ska koka potatis och göra brunsås så inte min pappa och Micke dörish av bönorna!
Sen vill jag bara lägga till att det gick inte att dela upp detta inlägg i stycken, texten åker ihop när jag publicerar.....
Tapeten finns nedan i nästa inlägg, det blev nå fel så den kom med två gånger!


2 kommentarer:

Pååterseende sa...

Hallå snyggish!
Visst var han söt min lille bebis??:-))
Och det roliga är att vill nattas också som en riktig bebs..Somna i min famn för att jag sen ska bära honom till hans säng!
Hur är läget med er?
Jättefin blogg, mycket rolig att läsa...Ungefär lika förvirrade liv..Du är lite mer självständig än mej bara...Jag saknar egen tid för träning och körkort;-)
Kram, hälsa alla!

Anonym sa...

Coolish tapet ju!!
Hade velat ha någonting liknande som fondtapet i vardagsrummmet men det fanns inte.. så det vart två nyanser av cappuchino i stället.

Ha det gott!

Kram!