söndag 28 december 2008

Streptokocker igen...

Ja det verkar inte bättre, tyvärr! Jesper sa igår att han hade ont i halsen och ett öra men jag tog inte örvärken på allvar men funderade över halsen. Förra hösten hade vi 16 streptokockinfektioner inom familjen på ca 3 månader, skitjobbigt! Jag tror att det har blivit lite fel i doseringen denna gången plus att vi verkar ha otur. Imorse vaknade iaf Jesper och var jättetjock i halsen och jag hörde direkt på honom att han inte var som vanligt. Jag hade penicillin kvar så jag började att ge honom igen. Imorgon får jag ringa Citypraktiken igen för att få mer medicin, OM vi nu får det, man vet ju aldrig. Hoppas vi slipper åka in, det går ju att lösa per telefon men vi får väl se. Imorgon börjar Micke jobba igen å jag är själv med alla tre, känns mindre roligt att behöva åka ner på stan mitt i all REA. Felix vaknade ju den 26:e och var supersnorig, tjock i halsen så han har ätit penicillin sedan dess (igen), han sjuknade liksom om precis när den första kuren var slut (var slut på julaftonen).
Det går iaf frammåt i källaren. Tapetseringen är nästan klar. Eftersom tapeterna inte var likadant upprullade så fattades det ett par våder så klart, måste beställa en till rulle, surt! Idag är Micke J här och hjälper till att lägga golv, hittills går det bra!

Det ser väldigt mörkt ut och det ÄR det, men inte så mörkt kanske som bilden visar. Bilden är tagen med mobilen och jag har ringen blixt tyvärr. Å eftersom jag fotat med telefonen så går det inte att dela upp texten i stycken utan det blir en enda lång berättelse och det STÖR mig precis som streptokocker och överfull tvättstuga!

6 kommentarer:

Skolgatan sa...

Men stackare!

Fin källare får ni iallafall:-)

Krya på er,kram!

Linda sa...

Men stackars er, hoppas att det inte blir fler omgångar för er nu!
Massa kramar

Vad fint ni får hemma!

ylvisen sa...

Ja nu får det vara nog...

Tack! Golvet är nästan klart nu!

malin sa...

Asså stackars er! ni har haft det 1000 gånger och sen får dom det igen:( usch!

Krya på er, kram!

E Hayman sa...

Ja det låter ju inge vidare hoppas att ni du får nån bra som hjälper er hos citypraktiken. Kul att källaren börjar ta lite form nu, även om rummet bredvid fylls med tvätt.
Du kan få låna in mig till att tvätta en dag, tänker på "förr" i tiden när man satt i tvättstugan med en tidning och det kan jag göra samtidigt som jag tvättar :-) Då kanske man får en lugn dag.

Men det är ju precis som här tvättmaskinen går i ett och gör den inte det så har man en hel dag från morgon till kväll.

KRAM

ylvisen sa...

Ha ha, ja du får så gärna sitta i källaren med en tidning, går så bra så ;o)