torsdag 18 december 2008

Porrtidning, glidmedel och stringtrosor

Det gick ganska bra idag även om jag inte hann allt som jag skulle göra. Min snälla pappa kommer hit imorgon fm och tar han om de små nissarna så jag kan åka till Coop och handla och sen hämta ut mer Kåvepenin. Apropå Kåvepenin så är det ok att dricka alkohol när man går på den medicinen, men det är kanske inte att rekommendera att skölja ner tabletterna med sprit men ett glas rött eller två i helgen går bra! Jesper ska vara en stund på fritids imorgon.

Vi ska fira jul med farfar i helgen och då ska vi leka en paketlek (bilden är från förra julen när jag var höggravid med Jack). Alla köper några julklappar, några till barnen och några som passar oss vuxna. Vi sa ca 100 kr men både jag och min svägerska har handlat för lite mer, det bara blev så liksom.... Sen lägger man paketen i en hög och slår med en tärning. När man får tex 1 eller 6 får man ta ett paket som man öppnar direkt. När alla paket är öppnade börjar spelet på riktigt! Vi brukar då lägga till en siffra för att kriget ska starta på allvar, tex 1, 3 och 6. När någon får någon av de utvalda siffrorna får man ta ett paket av någon annan. Man spelar på tid, förslagsvis 10 min, det beror lite på hur många man är, hur många barn det är som är med, om folk har druckit alkohol, om man spelar parvis eller ensam. När tiden är slut har man vunnit de paket som man har ligger framför sig. Denna lek är himla kul!

Glömmer aldrig när vi lekte denna lek en gång när vi hade fest. Man skulle handla för 50 kr per person och vi var ca 10-12 pers. Det fanns kokböcker, vinflaskor, tvålar, glidmedel och stringtrosor från Coop. En jobbarkompis till mig som aldrig hade träffat större delen av mina vänner hade köpt en porrtidning, jag höll på att garva ihjäl mig! Det slutade med att Elisbeth satt med tidningen, glidmedlet och stringtrosorna, fy fan va kul det var!
Undrar om Elisabeth fick någon användning av sakerna?

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

He,he jag fatta inte riktigt hur man lekte men det verkar ju kul:-)

Skolgatan sa...

Ska tilläga att jag är dödstrött och orkar inte tänka..
Ylva jag orkar inte;-)

ylvisen sa...

Oj förklarade jag så dåligt, ha ha! ja det är kul just för att det går på tid! he he...

ylvisen sa...

Ja ja, men då fattar jag, skrev väl inte så illa... Nu skrev vi om varandra! God natt!

E Hayman sa...

Hahaha ja den kvällen är icke att förglömma. Trosorna gav jag ju bort innan jag kom hem, till Maria. Glidmedlet står oöppnat i badrumsskåpet.
Porrtidningen har jag läst men det var ganska mkt 70 tal över den med jättehåriga murvor.