lördag 13 december 2008

Emmas och Jespers uppfattning om sina mammors sysslor

Idag har vi lyssnat på Mora Träsk vilket vi gör ungefär 528 gånger varje dag. En av låtarna höll på att ta slut och jag klämde i och sjöng den sista textraden: Stryker tvätt och torkar snor! Precis som du mamma, sa Jesper! Du torkar ju massor med snor!

Min kompis Elisabeth bad sin 5-åriga dotter Emma att ställa undan tallriken efter sig här om dagen. Emma tittar på Elisabeth och säger: Jag jobbar väl inte här? Nä men gör jag det då, svarar Elisabeth? Ja, svarar Emma.

Den här tjejen (Emma) har atityd, ni ska se henne när hon dansar och har uppvisningar! Här är hon i vår källare och har just visat en High school music-kavalkad. Jätteduktig! Hon är oxå duktig på att teckna med Felix!

4 kommentarer:

Barbro H sa...

Nu gör jag ett nytt försök. Trodde att det skulle vara hur lätt som helst att göra inlägg men jag har försökt två gånger och det kommer inte med,
Jag öppnade din sida i dag och får se mina barnbarn, Emma och Alex. Kul att få titta på dom.
Emma ser väldigt kaxig ut och det var hon ju verkligen mot sin mamma också. Var lär dom sig att bli så?
Kul att hon är duktig på att teckna och att hon gör det med Felix. Vad gullig han är när han tecknar köttbulle.
Emma försökte lära mig massor med tecken men jag kommer bara ihåg något enstaka. Man måste naturligtvis öva för att komma ihåg. och det har jag ju inte gjort.
Hur går det för Elisabeth? Är hon duktig?

E Hayman sa...

Jaha då lämnar jag ett avstamp här idag med att börja att berätta att kaxiheten fanns i förmiddags för vi skulle på dansuppvisning och ingenting var som det skulle. Alex feber och rev ut nästan allt i badrumsskåpet, Emma härjar i vardagsrummet och det tär ju på mig i allra högsta grad. Tidden går och jag behöver gå på toa innan dansuppvisningen, mobilen i bakficka och jag tänker att den skall jag ta ut innan jag gåt på toa. 5 minuter hinner gå. Och vad händer Alex sitter och river ut allt en gång till Emma står i trappen och gapar och jag drar ner brallorna och plums hör jag, helskotta där låg min nya telefon. Nu ligger den på torka på elementet. Får se hur jag skall kunna lösa detta. Vågar knappt testa. Hur som helst så gick uppvisningen bra och nu är vi hemma igen.

Förresten när jag gick teckenkursen och den andra familjen var där jag tror flickan hette Malin, 10, med ds. Hon dansade på uppvisningen idag och var verkligen superduktig.

ylvisen sa...

Barbro! Va roligt att du kikar in! Fortsätt med det, dina barnbarn lär dyka upp mer!

Ja Elisabeth är duktig men hon kan nog bättre men det är inte så himla lät att känna sig bekväm med att teckna när man inte är van. Sen är det ju lättare för oss som är "inne" i det och liksom "måste". Elisabeth och jag ska ha en teckeneftermiddag med Emma och Jesper, det kommer dom nog att tycka är roligt!

Kram Ylva

ylvisen sa...

Elisabeth! Nu har vi ju redan pratat på telefon men iaf! Attans att det ska finnas så mycket irriterande i en liten tjej! Hon vet säkert precis vilka knappar hon ska trycka på för att få igång sin mamma.... Tyckte kortet på Emma var så klockrent, hon ser så himla kaxig ut där! Egentligen så är det ju bara en danspose (stavar man så?)men iaf!

Kul med ds-tjejen som dansade!

Kram ylva