måndag 15 december 2008

Fel kork, fel sort och alldeles för lite...

Min snälla pappa kom hit och vaktade barnen så jag kunde åka till apoteket. Meningen var att de två minsta skulle sova när jag var borta och det gjorde jag iaf när jag åkte, trodde jag. Felix somnade nog aldrig eftersom han tydligen var skitnödig. Jack vaknade efter en stund och var ledsen. Meningen var ju att de skulle sova så min pappa slapp ta i dom för mycket. Jesper fick spela dator.

Det var lite folk på apoteket och det hade kunnat gå ganska fort men läkaren hade lyckats klanta till det med vikt och mängd så apotekaren var tvungen att ringa och titta i FASS osv. Jag gick och handlade toapapper så länge. Hämtade sen min påse och åkte hem. Alla barn var vakna och snoriga, Jack grät och var mera trött.

Upptäckte att jag fått fel korkar till flaskorna för att man lätt ska kunna använda sprutorna, fick krångla med tsk-mått. Tvingade i de små liven medicin under skrik och gråt! Jesper skulle prova tabletter denna gång, men det gick inte. Vi provade på alla möjliga vis men efter att han hade kräkts två gånger på köksgolvet gav jag upp och han fick ta en hutt av Felix medicin. Ringde Citypraktiken för att få ny medicin till Jesper men hon tipsade om att gömma tabletterna i makaroner och sen ha på ketchup så ikväll ska vi prova det.

Upptäckte att Felix som väger mer än Jack hade fått en liten flaska och Jack hade fått en stor, det är ju bara att byta men ändå. Dessutom hade vi fått för lite Kåvepenin. Det är andra gången som vår husläkare skriver ut 60 ml när vi ska ha 5 ml x 2 i tio dagar, hur räknar han? Ska fråga honom tror jag för han ska ringa mig imorgon! :o)

Jag orkar inte!

5 kommentarer:

Marika sa...

Din stackare! Det är inget vidare med sjuka barn!

Jessica sa...

Hej ylva om det är flytand medicin så brukar vi blanda ut det med lite cola för då smakar det knappt. Sen får de dricka det med sugrör för då känner de inte lukten. Kram

ylvisen sa...

Tack för tips med colan, ska provas! kram

Nikki sa...

Puh! Varför kan inte barnen vara friska alltid istället? Borde skriva det på min önskelista till tomten! Prova med tabletter istället, våra har tagit det från de varit rätt små man tar en sked med fet vaniljyoghurt och trycker ner den lilla lilla tabletten där så den inte syns och vips har de svalt den!!!!!! Enkelt va? Ja, om de inte upptäcker tabletten! HA! HA!

Var tvungen att kolla in vem som lämnat avtryck inne hos mig ju också var det ju Ylvisen! Så stora dina barn börjar bli! Hur gamla är dem nu?

stina sa...

I blad undrar man hur läkarna tänker ska man behöva hjälpa till att räkna..hoppas ni kryar på er fort