onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Idag har vi fullt upp. Två andra familjer kommer hit ikväll och ska fira nyår med oss. Vi blir sex vuxna och sju barn. Håller på och städar och förbereder lite här och där. Tyvärr vill inte barnen sova som jag tänkt och Micke var tvungen att åka till kontoret eftersom lönesystemet inte vill vara med igår. Så det är ju ett utmärkt tillfälle att blogga på!
Kvällens meny:
Förrätt: Kronärtskockssoppa med räkor och gräslök (jag fixar)
Varmrätt: Kött och potatis i någon form med italienska drag (Ingela)
Efterrätt: Chokladfudgetårta med grädde och bär (Elisabeth)
Dukningen. Vi var ute på förmiddagen och jag passade på att gå upp i vår dunge och plocka lite granris. Snodde några fina kulor från granen och sen är det glaspluttar som ligger i kanten. Svarta ljus i stakar som jag gömt under riset. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM till alla som vill ha!!



5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vad fint gumman!
Du är så duktig på dukning,kanske borde anställa dig till mitt bröllop:-)

GOTT NYTT ÅR

KRAM

ylvisen sa...

Ha ha, tack! Jag kan säkert komma med något smaskigt tips! Martin kanske kan ha en solros i arslet! Inte så dumt va?

puffeltufflan sa...

GOTT NYTT ÅR!!

Kram!

Marika sa...

Gott nytt år!
Jätte fin dukning....

Nikki sa...

Superfint! Jag som trodde jag hade kommit på något unikt till nyårsafton *S* Fast mitt blev inte lika fint! Nästa gång tar jag lite mer granris!